אריק אלכסנדר ואלכס סיפיאגין. צילום: יוסי חרסונסקי

שישיית סיפיאגין-אלכסנדר מנגנת ריי צ'ארלס

כותרת המופע היתה צריכה להיות: "שישיית רוטונדי אלכסנדר מנגנת ריי צ'ארלס" אך יומיים לפי ההופעות ביטל רוטונדי הגעתו

4/5

הכותרת הנ"ל היתה צריכה להיות: "שישיית רוטונדי אלכסנדר מנגנת ריי צ'ארלס", בטרמינל 4 ת"א. החצוצרן ג'ים רוטונדי היה חבר בתזמורת של ריי צ'ארלס. רוטונדי אמור היה להצטרף ל – אריק אלכסנדר – סקסופון טנור,  קטיה טובול – פסנתר,  יונתן לוי – קונטרבס, שי זלמן – תופים במסגרת מופע של קהילת הג'אז החברתית בטרמינל 4 בנוה צדק.
יומיים לפני ההופעות מקבל מפיק המופע ומנהל קהילת הג'אז ברק וייס  טלפון מג'ים רוטונדי. הוא סיפר לו שבשל מוות במשפחתו, הוא לא יגיע לישראל להופעות בסוף השבוע. מה עושים בהתראה כ"כ קצרה? איך מצילים את ההופעות? מתיישבים על המחשב ולא עוזבים אותו עד שיוצא עשן לבן. וכך בדיוק היה. שעות ארוכות אח"כ, ברק רכש כרטיסי טיסה עבור אחד החצוצרנים הבולטים בעולם הג'אז – אלכס סיפיאגין (Alex Sipiagin), אחרי שהסכים להגיע להחליף את רוטונדי  במחווה לג'אז מסנג'רס וגם להופעה עם המוזיקה של ריי צ'ארלס.
ברק
ידע שאין כאן הימור. סיפיאגין התחיל את דרכו בתזמורת של גיל אוונס, היה החצוצרן של המינגוס ביג בנד ושל ההרכב הקלאסי של דייב הולנד (זה עם כריס פוטר), חבר בהרכבים של מייקל ברקר ושל כריס פוטר, השתתף בהקלטת מאות אלבומים, למעלה מ-20 תחת שמו. נגינתו מושפעת במיוחד מפרדי הבארד ומוודי שו – שניים מהחצוצרנים האגדיים, שתרמו רבות לג'אז מסנג'רס. הגעתו היתה הצלה של ממש. 
הסקסופוניסט אריק אלכסנדר הזכיר לי הופעה של עם רוטונדי ב-2010 במשכן לאומנויות הבמה בתל אביב, במחווה למסנגרס של ארט בלייקי. אז הציגו חטיבת נשיפה יוצאת מהכלל בשישיית ג'אז עם סטיב דיוויס בטרומבון, שבלייקי היה לוקח אותה בלי שום בעיה.
צהרי שישי בטרמינל 4. יונתן וולצ'וק – בטרומבון מצטרף להרכב. מופע ראשון קצר – המוסיקה של ריי צ'ארלס. צ'ארלס טשטש את הגבולות בין ז'אנרים מוזיקליים והעניק השראה לכמה מגדולי המוזיקאים של המאה ה-20. הוא גילם את המכלול המוזיקלי במיומנות יוצאת דופן. ריי צ'ארלס הוציא תקליט ג'אז אחד, שהיה אינסטרומנטלי לחלוטין, אבל הבסיס שלו היה מרקע של גוספל, אר אנד בי, בלוז, לא ג'אז. השילוב של כל אלה הכניסו אותו תחת משבצת Soul.
אין צורך לעשות עניין גדול מהשאלה אם צ'ארלס היה "אמן ג'אז" או לא; הצבת גבולות שרירותיים  תמיד נראתה מגבילה ויומרנית מדי בעולם שצריך להיות יותר פתוח ומכיל.
בסופו של דבר אתה רוצה להקשיב לנגנים שמייצגים נאמנה את מסורת הג'אז, אז גם אם ריי צ'ארלס הוא לא מישהו עם חומר רלוונטי, עדיין הוא היווה אתגר לג'ים רוטונדי לכתוב את העיבודים האלה לשיריו, ולאתגר את השישייה למופע ג'אז טוב אם כי קצר מדי כדי לקבל  את מיטב האיכויות של ההרכב.
סיפיאגין חצוצרן, נגן פלוגלהורן ומלחין עם מוניטין בעל בסיס ספוג במסורת הג'אז. זה התבטא בהרמוניית הג'אז שלו, בקשר למסורת הסווינג, אבל גם ברגישות מודרנית. הוא הקרין סולו מאוד יחודי, צליל יפהפה של תחושת עומק וסגנון נגינה השייך אך ורק לו. התרשמתי ממנו אפילו יותר מאשר מאריק אלכסנדר בטנור סקסופון הידוע כאחד המאלתרים היותר ייחודיים ובעלי תושייה בסצינת הג'אז.  גם יונתן וולצ'וק בטרומבון שהצטרף להרכב ברגע האחרון השאיר את חותמו על המפגש הקצר.

אלכס סיפיאגין – חצוצרה , אריק אלכסנדר – סקסופון טנור,  קטיה טובול – פסנתר,  יונתן לוי – קונטרבס,  יונתן וולצ'וק – טרומבון  שי זלמן – תופים

רשימת קטעים  One Mint Julep, Cry Me A River ,Georgia In My Mind, The Good Life, Born To Be Blue

צילום סטילס: מרגלית חרסונסקי

שישיית סיפיאגין-אלכסנדר מנגנת ריי צ'ארלס Cry Me A River


שישיית סיפיאגין-אלכסנדר מנגנת ריי צ'ארלס Georgia On My Mind


שישיית סיפיאגין-אלכסנדר מנגנת ריי צ'ארלס The Good Life


שישיית סיפיאגין-אלכסנדר מנגנת ריי צ'ארלס – Born To Be Blue

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן