Marvin Gaye - מרווין גיי

האלבומים הגדולים: מרווין גיי What's Going On

יצירת מופת במוסיקת הנשמה

סול, פאנק מוסיקת שנות השבעים
4.5/5

עם סיום שנות השישים, מרווין גיי מעלה כמה שאלות רציניות הנוגעות לעולם ולמציאות בהם הוא חי בארה"ב: התוצאה היא פרשנות חברתית במוסיקת Soul מופלאה.
האלבום נחשב יצירת מופת של מרווין גיי ושל מוסיקת הנשמה (Soul Music). האלבום What's Going On הוא מחזור שירים המתמקד בחלום האמריקאי המנופץ של תחילת שנות ה -70, תערובת של צליל אפל, סאונד ג'אזי, טקסטים העוסקים בעיות חברתיות-כלכליות מבית. רבים רואים בו באלבום פסגת הביטוי המוסיקלי של ז'אנר הסול.
האלבום ה -11 של גיי, שיצא במאי 1971, הציג גם קול נהדר של ארבע אוקטבות של הזמר-יצר – שהקליט שירי R&B שייצגו גם את ותיק לוחמי מלחמת ווייטנאם. הסיבה להתפכחות? גיי מייצג את ותיק המלחמה שבשובו מגלה שהאמריקה שעליה הוא הגן – מלאת עוני, אלימות משטרתית, משתמשי סמים, ילדים נטושים, ריקבון אורבני ותסיסה אזרחית. במובנים רבים יותר, What's Going On היה שונה מכל מה שגיי או חברת מוטאון הוציאו קודם לכן.

**** What’s Going On של מרווין גיי ראשון ברשימת 500 האלבומים הגדולים של מגזין המוסיקה רולינג סטון מאז 2020.  הוא החליף את Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band של הביטלס, ואחריו הביץ 'בויזג'וני מיטשלסטיבי וונדרהביטלסנירוונהפליטווד מק, פרינס והמהפכה, בוב דילן ולורין היל.

מרווין גיי – What's Going On

1. What's Going On
  2. What's Happening Brother
  3. (Flyin' High (In the Friendly Sky
  4. Save the Children
  5. God Is Love
  6. (Mercy Mercy Me (The Ecology
  7. Right On
  8. Wholy Holy

  9. (Inner City Blues (Make Me Wanna Holler


וידיאו: Inner City Blues
שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן