אבבא מתאחדים מחדש

אבבא הכריזה על שירים חדשים 35 שנה אחרי התפרקותה

/5

בדצמבר 2014, עם יציאת אלבום ההופעה החיה בלונדון משנת 1979, אמר בני אנדרסון – להקת אבבא לא תתאחד לעולם. מעריציהם השמיעו אנחת אכזבה, ואמנם היתה תחושה שזה לא יקרה, ושהלהקה המצליחה היותר בפופ אחרי הביטלס (מכירות 360 מליון תקליטים) סגרה סופית את הבסטה. מי היה האמין שיש מקום לשינוי? והנה זה קורה: אבבא הודיעה, שחבריה כתבו והקליטו את השירים החדשים הראשונים שלהם מאז שהם נפרדו ב -1983. הרביעייה השבדית, שהגיעה ל-9 להיטי מקום 1 בבריטניה בין 1974 ל -1980, ומכרה מאות מיליוני תקליטים ברחבי העולם, הודיעה באינסטגרם,  כי הקליטה שני שירים חדשים לפרויקט טלוויזיוני שבו חברי הלהקה יופיעו באמצעות דמויות וירטואליות. זו לשון ההצהרה: "ההחלטה להתקדם בפרויקט בו הלהקה תופיע באמצעות דמויות וירטואליות היתה בלתי צפויה.כולנו הרגשנו כי אחרי 35 שנים, זה יכול להיות כיף להיכנס שוב לאולפן הקלטות. אז עשינו את זה. זה הרגיש כאילו הזמן עמד מלכת, ואנחנו יצאנו רק לחופשה קצרה. החוויה היתה משמחת ביותר! "
אחד משני שירים נקרא I Still Have Faith in You, יוקרן בתוכנית טלוויזיה מיוחדת שתשודר בדצמבר. "אולי הזדקנו אבל השיר החדש נשמע נפלא", הודיעו חברי הלהקה בהצהרתם. מדובר בתוכנית טלוויזיה בת שעתיים בהפקה משותפת של NBC ו- BBC, אשר תציג את הלהקה בצורת דמויות וירטואליות שנוצרו באמצעות מחשב. ביורן אולבאוס Björn Ulvaeus סיפר כי הלהקה עברה סריקה דיגיטלית ותיראה כמו ב -1979, כשהם עשתה את סיבוב ההופעות השלישי והאחרון שלהם. בשנה הבאה תצא הלהקה הוירטואלית להופעות ברחבי העולם.
אבבא הוקמה בשטוקהולם בשנת 1972. הם היו שני זוגות: אולבאוס ואגנתה פאלסקוג Ulvaeus and Agnetha Fältskog; בני אנדרסון ואנני פריד לינגסטאד Benny Andersson and Anni-Frid Lyngstad, הם בנו קריירה מוסיקלית בשבדיה, אבל הפריצה לבמה הבינלאומית החלה מהרגע שהלהקה זכתה בתחרות האירוויזיון בברייטון ב -1974 עם השיר "ווטרלו".
מאמצע שנות ה -70 ועד להתפרקותה, הוציאה אבבא רצף מדהים של להיטים שהגיעו למקומות ראשונים במרבית מצעדי העולם ביניהם Knowing Me, Knowing You ו – Take a Chance on Me, כמו גם – Dancing Queen ו – The Name of the Game. כולם הגיעו למקום הראשון בבריטניה, מדינה שעד אז לא עודדה הצלחות של להקות שאינן אנגליות או אמריקאיות. שבדיה עלתה על מפת הפופ העולמית.
Fältskog ו Lyngstad היו הזמרות המובילות: אנדרסון ואולבאוס חיברו את השירים. ההצללחה נמשכה גם אחרי שהלהקה התפרקה: אוסף של שירי הלהקה שיצא ב- 1992 נמכר ב- 30 מיליון עותקים – יותר מ -5 מיליון מאלה בבריטניה . המחזמר מאמא מיה! עפ"י המוסיקה של אבבא, הועלה לראשונה בווסט אנד בלונדון בשנת 1999 ועדיין מוצג בלונדון ובעולם; באתר המחזמר מצייינים כי הוא נראה על ידי 60 מיליון עד היום.
אבבא התפרקה ב-1983 אחרי גירושין של שני הזוגות. אולבאוס ואנדרסון המשיכו לכתוב שני מחזות זמר, בהם "שחמט". אנדרסון הוציא אלבום פסנתר באוריינטציה קלאסית בשנה שעברה. לפני שהתמסרה בעיקר למורשתו של אבא. Fältskog ו- Lyngstad שמרו על פרופילים נמוכים – ועם זאת Fältskog חזרה עם אלבום שיצא ב -2013. הלהקה סירבה להתאחד למרות הצעות מפתות כמו מיליארד דולר בשנת 2000 להופעה אחת. כאמור, בשנת 2014, אמר אולבאוס לבילבורד: "לעולם לא תראו אותנו שוב על הבמה … אנחנו לא צריכים את הכסף". את ההודעה העכשווי יש מי שכינה "חדשות הפופ הגדולות של המאה ה -21" ואפילו "נס".

פרשנות: ההודעה של חברי להקת אבבא על חזרתה של הלהקה להקלטות מפתיעה. נראה היה שככל שחולפות השנים, חבריה מתרחקים עוד יותר מהרעיון להקים מחדש את הלהקה. הסיבות טריוויאליות: רוב חברי הלהקה עברו את גיל הפנסיה, וגם – הכסף ממש לא עניין אותם. אישית, הקמתה מחדש של אבבא לא היתה החלום הרטוב שלי, כמו למשל חזרתם לתחייה של הביטלס. התאהבתי בכמה להיטים שלהם, אבל התרומה שלהם למוסיקה – היתה בעיני שולית.  בשנים שחלפו מאז ההתפרקות, עלו המניות של החבורה השבדית לשחקים. ביורן אולבאוס ובני אנדרסון עדיין נחשבים אצל רבים ככותבי הפופ המצליחים בכל הזמנים. כאשר הבי-בי-סי עשה סרט דוקומנטרי על אבבא לפני כמה שנים, קיבלת את ההרגשה שמבקרי רוק ומוסיקאים עומדים בתור כדי להלל ולשבח את הלהקה. אז כן, יש סקרנות לשמוע את שירי אבבא החדשים, למעשה יש ציפייה ללהיטים לא פחות גדולים ממה שהם עשו בתור הזהב של הלהקה. כל מה שפחות מזה – חבל על זמנם ועל זמננו.

וידיאו: The Winner Takes It All

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן