מורצ'יבה

מורצ'יבה תגיע להופעה אחת

/5

מורצ'יבה מגיעה להופעה אחת ב-9.6  בהאנגר 11 בנמל ת"א (חימום: גיא ויהל), מי הוא הקהל של מורצ'יבה? שאלה ממש טובה. אתם שואלים מי היא מורצ'יבה? בתחילת הדרך השוו אותם למאסיב אטאק, פורטיסהד וטריקי. אוהבי הלהקה מכירים אותה מאלבום נהדר כמו Big Calm ומהשיר Rome Wasn't Built In A Day. ההרכב יליד 1995, לונדון, המוסיקה קרוס אובר – אלקטרוני-רוק-פופ, דאנס, טריפ הופ, פופ אלטרנטיבי, פיוז'ן של פאנק ובלוז. במרכז הלהקה – פול גודפרי ורוז גודפרי, מי שהקימו אותה.
השלישייה הוקמה בשנת 1995, כאשר האחים פול ורוז גודפרי, החליטו לצאת בהפקה משלהם אחרי שהיו שותפים להפקת שישה שירים עבור האלבום Feelings של דיויד ביירן .הם הגישו כמה הקלטות דמו אינסטרומנטליות שלהם לחברת מוסיקה ברחבי לונדון, אבל העניין בהן היה חלש. רק אחרי שהוסיפו את הסולן סולן סקיי אדוארדס, קרו דברים והלהקה הוחתמה ע"י הלייבל "צ'יינה". השאר – הסטוריה. לאחר ארבעה אלבומים, עזבה אדוארדס לטובת קריירת סולו . האחים צירפו את הזמרת  דייזי מרטי לאלבום אחד ולאחריו החליטו כמו הרכבים אלקטרונים רבים בעולם להשאר צמד ולארח זמרים
תהליך ההתפתחות המוסיקלית מתחיל מאלקטרוניקה – סמפלרים ותכנותים וקורם אור וגידים במורכבויות סגנוניות ייחודיות. האלבום Dive Deep למשל מציג פרויקט קולות של זמרים אנונימיים, שהגודפריז מצאו באינטרנט.   באלבום השתתפו: זמרת משנות ה-70, זמר נורווגי, ראפר, זמרת צרפתיה תוך שצמד האחים שומר על הגרוב ועל השפה המוסיקאלית המזוהה של מורצ'יבה .
פרשנות: צודק מי שטוען שהקהל של אנריקה איגלסיאס הוא ממש אינו הקהל של מורצ'יבה. מוסיקלית – עולמות שונים. פופ לטיני להמונים מול פופ אלטרנטיבי מאתגר. מורצ'יבה היא אחת הלהקות המיוחדות, הורסטיליות  והמסקרנות שנולדו בבריטניה בשנות התשעים, וכל מופע שלה עשוי להיות אטרקציה מוסיקלית בפני עצמה. הבחירה בין זה ובין זה – לא צריכה לגרום להתלבטויות.

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן