מחווה לגיבורי הגיטרה והפסנתר

ג'ושוע ברקסטון וטוני פנצ'לה

ג'אז במשכן 2011
0/5

גיטריסט ופסנתרן מכינים בכורה עולמית לפתיחת עונת ג'אז במשכן: הגיטריסט הוא האמריקני ג'ושוע ברקסטון (56). הפסנתרן הוא מיודענו – האיטלקי טוני פאנצ'לה. השניים חולקים כבוד לשני צמדי הפסנתר והגיטרה המיתולוגיים: ווס מונטגומרי עם וינטון קלי וגרנט גרין עם סוני קלארק.
הביקורות מגדירות את ג'ושוע ברקסטון כאחד מחשובי הגיטריסטים הפועלים כיום: "יש היום שפע של גיטריסטים שמשאירים אותך המום שאתה מאזין להם, ג'ושוע ברקסטון הוא בין הטובים ביותר שבהם". המגזין ("דאונביט").
ברקסטון, ממוצא יהודי, גיטריסט ייחודי, מלחין וממשיך דרכה של אמנות הגיטרה של ווס מונטגומרי וגרנט גרין. הוא הופיע והקליט עם שורה נכבדה של אמני ג'אז בולטים בהם הפסנתרנים בארי האריס, טומי פלאנאגן וקני בארון, נגן הבריטון סקסופון פפר אדאמס, הבסיסט ססיל מקבי והמתופף בילי הארט.
לצד לחנים מקוריים, אחדות מהקלטותיו החשובות מוקדשות לגיבורי הגיטרה שלו :גרנט גרין ו-ווס מונטגומרי וכן ללחניו של הפסנתרן והמלחין האגדי טלוניוס מונק.
הפסנתרן האיטלקי טוני פאנצ'לה רואה בישראל את ביתו השני. בעבר הופיע בארץ עם כמה מענקי הג'אז העולמיים: פיל וודס, לארי וויליס ובאדי דה-פרנקו. הוא הוביל פרויקטים מיוחדים ובהם המחווה לצ'ט בייקר יחד עם ניקולה סטילו ומיקלה לומברדי והקליט דיסק דואטים עם נגן הגיטרה הישראלי אורי ברכה.
פאנצ'לה פרץ כהבטחה גדולה בסצנת הג'אז באיטליה בשנות ה-80 וזכה בגיל צעיר לפרסים רבים (1989- אמן הג'אז המבטיח של השנה באיטליה, 1990- הרכב הג'אז הצעיר הטוב באיטליה). כמו כן שיתף פעולה עם אמנים כלי קוניץ, מקס רואץ', טוני סקוט, צ'ארלס טוליבר וג'ימי נפר. אלבום הבכורה שלו שהוקלט ב-1990 זכה להצלחה רבה: "לטוני פאנצ'לה כישרון טבעי והוא בהתפתחות מתמדת כמבצע, מתוחכם אבל באותו זמן מלא רגשות וספונטני" (המגזין "מוזיקה-ג'אז").
בתחילת שנות ה-90 פרש מנגינה מסיבות אישיות למשך כשנתיים כדי לחזור כאמן בשל יותר. מאז ועד היום הוא ממשיך להקליט ולהופיע בהצלחה רבה ברחבי העולם.
 יחד עם ברקסטון ופאנצ'לה יופיעו: אלדו ויגוריטו – קונטרה בס, מאסימו מאנזי – תופים.

2.12 – ג'אז במשכן, בית האופרה

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן