maxresdefault

ג'ון מקלפלין אלווין ג'ונס ג'ואי דה פרנצ'סקו After The Rain

משולש הנגנים יוצר אימפרוביזציה מתקדמת, צבעונית, רבת השראה

4/5

בתחילת שנות ה-70 ג'ון מקלפלין היה שליש מקבוצת העל Lifetime עם המתופף טוני וויליאמס ונגן העוגב לארי יאנג. ההקלטה הזו משנת 1994 התאים לו כדי לחבור למתופף אלווין ג'ונס ולנגן ההמונד והאורגן ג'ואי דפרנצ'סקו, אבל למוזיקה אין הרבה במשותף עם Lifetime.
חלק מהלחנים יכולים להיחשב כמחווה לג'ון קולטריין.  השתתפותו של ג'ונס בהחלט מחזקת את הקשר הזה. מקלפלין שחזר לגיטרה חשמלית לאחר מספר שנים שדבק כמעט אך ורק באקוסטי, נמצא בכושר נגינה מצוין.  דפרנצ'סקו מנגן על הקלידים בסווינג נהדר   אלבום טריו מרגש זה בהשתתפות ג'ון מקלפלין (גיטרה); ג'ואי דפרנצ'סקו (עוגב המונד B-3) ואלווין ג'ונס (תופים). ההקלטה נערכה בניו יורק ב-4 ו-5 באוקטובר 1994.
תשע הרצועות הבלתי נשכחות כוללות כמה קטעים הקשורים לג'ון קולטריין Naima ו Crescent ו –  My Favorite Things – סטנדרט של רוג'רס והרט, Sing Me Softly Of The Blues של קרלה בליי, שני קטעים מקוריים של מקלפלין Tones For Elvin Jones ו Encuentros/ זו אחת ההקלטות הטובות ביותר של מקלפלין בנגינת  straight-ahead, תקראו למוסיקה הזו – ג'אז קלאסי.  צליל הגיטרה  מאוד יוצא דופן – מאוד מיוחד.
מעריצים שנוהים אחר התשוקה של מקלפלין לג'אז טהור ימצאו כאן הרבה מה לאהוב. יש מצב שמי שמחפש משהו קצת יותר חדשני יתאכזב מעט. בגדול: שלושת המוזיקאים מציגים רמה גבוהה של אמפתיה. התוצאה: אימפרוביזציה נפלאה של נגינה בטריו, צבעונית, רבת השראה.

John McLaughlin – guitar
Joey DeFrancesco – Hammond B-3 organ
Elvin Jones – drums
——————————–
Recorded at Clinton Studios,
New York City, October 4 & 5, 1994.

 

ג'ון מקלפלין פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן