גלעד שגב כל היום

גלעד שגב כל היום

שגב, עובר האורח (Passerby), ממשיך את המסע הקוסמופוליטי שלו, אולי האוטופי בשירים ששואבים מרוחות מוסיקת העולם.

מילים :גלעד שגב לחן: גלעד שגב וגלעד שמואלי מבוסס על שיר עם אויגורי הפקה מוסיקלית: גלעד שמואלי עיבוד: גלעד שמואלי, דורון פלסקוב ויניב טייכמן
4/5

גלעד שגב מגיח מדי פעם מהאוניברסלי (*) למקומי. בפעם האחרונה "פגשתי" אותו ב"קחי רק מה שטוב לך" (2019) במסגרת הפרויקט "עובר אורח" (Passerby). לא גיליתי אז משב רוח שונה מציפיותי מהמוסיקה שלו. גם שיר האהבה החדש אינו טורף את הקלפים. יש עוד מה להגיד על אהבה? זה כבר לא מה שאתה אומר, אלא איך. שגב שר נאמנות/ אמונה באהבה. מהי נאמנות? חסד? אהבה ללא תנאי? מסירות נפש? שגב אינו חופר. הוא מסתפק ב: "אם היא כאן איתך/ התקרב אליה/ תוכל להאמין…"
נאמין יחד איתו, שהוא רצה לנשום אותה. במוסיקה כמו במילים נושמת רוח אופטימית, מנגינה פשוטה ויפה, קצב מדוד, עיבוד אוריינטאלי. מסוג נעימי הזמירות, שאינם מתיימרים להיכנס לאיזו משבצת של מוסיקה אלטרנטיבית. זהו מעין שיר עם שמוליך את מעגל הרוקדים אל הרמוניה מרוממת נפש. שגב מציין בדף לעיתונות, ש
ההשראה לשיר היא שיר עם של האויגורים בסין ובו השפעות תרבותיות מוסיקליות צועניות מטורקיה. תהיה ההשפעה אשר תהיה – שגב, עובר האורח (Passerby), ממשיך את המסע הקוסמופוליטי שלו, אולי האוטופי בשירים ששואבים מרוחות מוסיקת העולם. אין כאן שאיפה להמציא גלגל חדש, אלא נסיון יפה לשדר הוויה אופטימית של הרואה את הטוב שבאהבה/ חיים.

  • בשנים האחרונות סייר גלעד שגב במקומות שונים (אפריקה, סין, קובה, ארה"ב וכו), ויצר שיתופי פעולה מוסיקלים הנשענים על אמנים לא מוכרים וקולות נחבאים, עם סיפורי חיים, שורשים, מורשת ותרבות ייחודיים, עירוב זהויות ומסעות.  אותם מפגשים תועדו והפכו לחוויות טרנספורמטיביות ומרגשות ובקרוב גם לסדרת רשת וטלוויזה. מהפעילויות השונונוצר מיזם בשם 'פרוייקט 34', פרויקט רחב יריעה בו גלעד מוציא 34 קליפים כל אחד ייחודי למחוז בסין  – ומוצגים בו כלי נגינה שונים, השפעות מוסיקליות שונות ועולמות תוכן מגוונים.

    גלעד שגב כל היום

היא לא משנה/ את ליבה מכל מילה/ היא יודעת את עצמה.
היא תמיד רואה/ את האור שנע סביבה/ ומוצאת בו אהבה.
ואם היא כאן איתך/ אל תרחק ממנה/ רוצה שתאמין.
כל היום רק/ חיכיתי רק לראות אותך/ חיכיתי שוב להיות איתך,
חיכיתי לך בלב/ כל היום רק/ רציתי לאהוב אותך,
רציתי שוב לנשום אותך/ רציתי עד כאב.

היא המלכה/ שלוחשת בחוזקה/ מכוונת בשתיקה.
היא כל כך יפה/ מהלכת יחפה,/ מתגנבת כמו סופה.
ואם היא כאן איתך/ התקרב אליה/ תוכל להאמין…

 

גלעד שגב פייסבוק

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן