הקווינטט של ארט בלייקי A Night at Birdland

הקווינטט של ארט בלייקי A Night at Birdland

מקבץ משלושה תקליטים נפרדים של חמישיית ארט בלייקי שהוקלטו בהופעה חיה במועדון הג'אז Birdland ב-21 בפברואר 1954

4.5/5

A Night at Birdland הם שלושה תקליטים נפרדים של חמישיית ארט בלייקי שהוקלטו בהופעה חיה במועדון הג'אז Birdland ב-21 בפברואר 1954, ויצאו ב-Blue Note מאוחר יותר באותה שנה, ביולי, באוקטובר ובנובמבר בהתאמה. החמישייה כוללת את קליפורד בראון – חצוצרה, לו דונלדסון – סקסופון אלט, הוראס סילבר בפסנתר, קרלי ראסל – בס וארט בלייקי -תופים.
לשני התקליטים יש כמה ביצועים מדהימים מהחמישייה של בלייקי, כולל הפרשנויות שלהם לקלאסיקות כמו "לילה בתוניסיה", "עכשיו הזמן" ו"אישור" "מאיירה", "איך את נראית הלילה").
"Once in a While" מציג את הכישרון המדהים של בראון, שמסוגל לנגן בעידון,  ואז לצאת פנימה והחוצה מהאקורדים בקלות רבה.  לו דונלדסון וקליפורד בראון מבצעים סולואים עוצמתים על האקורדים של סילבר בלחן המאולתר שנקרא בפשטות "בלוז", עמוד השדרה של מה שייחשב הארד בופ.
האזנה ל"Wee-Dot" יו"Quicksilver" עם הרצועות החלופיות שלהם מראה את היכולת המדהימה של החמישייה ליצור משהו חדש לאותה מנגינה.
אמנם מבחינה טכנית אלה לא ה-Jazz Messengers, אבל ההרכב הזה הוא יחיד במינו,  ויש שהגדירוהו "פרוטו-ג'אז מסנג'רס" כי המוזיקה לא מורכבת לגמרי כ-hard-bop. כל אחת משלושת היצירות של הוראס סילבר – Split Kick, Quicksilver and ו- Mayreh הם הארד בופ בהתהוותו. A Night in Tunisia של דיזי גילספי ו ה-Wee Dot של קולטריין וג'ונסון הם ללא ספק בופ מסורתי יותר (ומנגינות הבופ מוסיפות לאנרגיה האינטנסיבית של ההופעה) הרצועה האהובה עליי האישית היא Once in a While. הטון והנגינה של קליפורד בראון יפים ברמת התרגשות. אלתור הבלוז שסוגר את האלבום מוסיף נופך של גיוון למוזיקה שביססה את שורשי מוזיקת ה"ג'אז מסנג'ר" שתגיע לאחר הלילות הנהדרים ב – Birdland.

share

1 אהבו את זה

share

1 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן