להקת אבבא 50 שנה אחרי ההופעה הדיגיטלית

להקת אבבא 50 שנה אחרי – Voyage ההופעה הדיגיטלית

עם כל האפקטים המדהימים, החשוב הוא שהצופה מרגיש כאילו הובל חזרה לקונצרט האחרון של הלהקה בבריטניה, בוומבלי ארנה בלונדון, לפני 42 שני

/5

התקשורת פגשה את אבבא ABBA על השטיח האדום במהלך ערב הפתיחה של Voyage סיבוב ההופעות הדיגיטלי שלהם.
האירוע, שהתקיים השבוע בקווין אליזבט אולימפיק פארק בלונדון, סימן את הפעם הראשונה מזה 36 שנים שבני אנדרסון, אגנתה פלטסקוג, אנני-פריד לינגסטאד וביורן אולבאוס נראו כקבוצה יחד ב-פּוּמְבֵּי.
"זה מרגיש פנטסטי", אמרה לינגסטד כשנשאלה על המופע הדיגיטלי. "ממש מצפה לראות את התוכנית שוב. ראיתי את זה פעם ביום שני בערב, וזו בדיוק ההרגשה הזאת, שאת רוצה לראות את זה שוב ושוב, כי יש כל כך הרבה פרטים שאת לא יכול להבין רק אם אתה רואה את זה פעם אחת.  אני גם רוצה לראות שוב את תגובת הקהל, כי הם עמדו, מחאו כפיים, שרו יחד, רקדו, נהנו לחלוטין".
ביורן אולבאוס סבור שזה "קצת סוריאליסטי" לראות את הגרסאות הדיגיטליות של עידן הדיסקו שלהם על הבמה בצורה הזו, "אבל אתה מתרגל לזה. אחרי הכל, ראינו את עצמנו בתמונות ובסרטונים מהתקופה כמעט כל יום במשך 40 שנה".
אולבאוס שעמד מאחורי הרעיון המקורי שהוביל לקונצרט הדיגיטלי, וציין כי לאחר שמופעי "הולוגרמות" לא הצליחו, הם החליטו לעשות עותקים דיגיטליים של עצמם, כי הם מצאו את הרעיון הזה ככזה ש"אי אפשר לעמוד בפניו".
"כשהחלטנו לעשות את הפרויקט הזה, חשבנו שאולי צריכים להיות לנו כמה שירים חדשים בהופעה", הוסיפה לינגסטד, וציינה שמוזיקה חדשה היא הסיבה העיקרית שהם חזרו להיות ביחד.
כשנשאל אם הקונצרט הוא מתנת פרידה מהלהקה, אמר אולבאוס, "אני חושב שזהו זה. מצד שני, אתה תמיד יכול לקחת את זה בחזרה, אז התשובה היא, יכול להיות שכן, יכול להיות שלא".
הקונצרט הדיגיטלי נמצא בעבודה מאז 2016 וכולל טכנולוגיה חדשה פורצת דרך המשחזרת את המראה של אבבא בשיא שנות ה-70, מבצעת להיטים כמו SOS, Voulez-Vous ו-Lay All Your Love On me.
כדי ליצור את הספקטקל, הלהקה הופיעה בחליפות מיוחדות חמישה שבועות, כאשר 160 מצלמות סורקות את תנועות הגוף והבעות הפנים של חבריה.  בפרויקט השתתפו אנימטורים ואמני אפקטים חזותיים במטרה ליצור אוואטר של הלהקה בימי הזוהר שלהם.
מי שמכונות "Abba-tars ("אבא-טארס"), אינן הולוגרמות תלת מימדיות – כפי שכל מי שמעורב בהפקה מקפיד לציין. "אני לא חושב שתוכניות הולוגרמה היו מוצלחות", אומר המפיק ביילי וולש "אחרי חמש דקות, התברר כי הן מאכזבות"
במקום זאת, הדמויות מופיעות על מסך עצום של 65 מיליון פיקסלים, עם אורות ואפקטים אחרים המטשטשים את הגבולות בין האלמנטים הדיגיטליים לבין "העולם האמיתי" בזירה.
למרבה הפלא, הם הצליחו לעשות זאת. התמונות אמנם דו-ממדיות, אבל אפקטי תאורה מרשימים והקרנות אחוריות מספקות עומק שדה מכריע – ויוצרים את האשליה שהלהקה נמצאת איתך באמת בחדר. צריך לראות כדי להאמין.
למרות שחברי הלהקה היו בשנות ה-70 לחייהם כאשר צולמו הצילומים משחזרי התנועה, הכוריאוגרף של הבלט המלכותי, וויין מקגרגור, עזר להם לשחזר את התנועה שלהם כאנשים צעירים.
עם כל האפקטים המדהימים, החשוב הוא שהצופה מרגיש כאילו הובל חזרה לקונצרט האחרון של הלהקה בבריטניה, בוומבלי ארנה בלונדון, לפני 42 שנים.

אבבא Live at Wembley Arena 1979

Voyage החדש של אבבא בשורה לא פעוטה למעריצים של הלהקה השבדית

אבבא האיחוד בלונדון

 

אבבא על השטיח האודם בלונדון מאי 2022

 

ABBA Facbook

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן