פול סיימון - גרייסלנד

פול סיימון גרייסלנד

זה לא היה האלבום הראשון של של ז'אנר מוזיקת העולם, כפי שטוענים כמה מבקרים, אבל הוא היה ייחודי בסינתזה הכוללת והטבעית לחלוטין של זנים מוזיקליים

5/5

פול סיימון הרגיש צורך להיחלץ מד’ האמות של האולפן הסגור כדי לשאוב השראה, ויצא לדרום אפריקה תוך סיכון שיחטוף על הראש, כיוון שדרא"פ הייתה אז תחת שלטון האפרטהייד, כדי להתחבר עם בכירי המוסיקאים שם. אפשר לנסח זאת מתוך עדותו של יוצר מתוסכל מהניסיון של כתיבת שירים טובים שלא התעוררו לחיים באולפן, פול סיימון יצא "לעשות רצועות ממש טובות", כפי שניסח זאת מאוחר יותר.
מהמשתתפים הבולטים באלבום – הגיטריסט ריי פירי והלהקה הווקאלית "ליידיסמיתס בלאק ממבזו".  התוצאה – אלבום מופלא שעוסק בבעיות אתניות פוליטיות, סיימון תמיד חיפש את הצליל האתני האקזוטי לשיריו  ולא מטעמים אופנתיים. האלבום מציג חיבורים בין פופ אפריקני לפולק אמריקני ללא סימני תפרים גסים. תערובת נהדרת  של קולות ומנגינות בשירים כ"הילד בבועה", "תחת שמיים אפריקניים", "גרייסלנד", "יהלומים בסולייתה", "קרא לי אל".
זה לא היה האלבום הראשון של של ז'אנר מוזיקת העולם, כפי שטוענים כמה מבקרים, אבל הוא היה ייחודי בסינתזה הכוללת והטבעית לחלוטין של זנים מוזיקליים.
 כאמור, סיימון הסתכן בביקורת חמורה כשנסע לדרום אפריקה, אז תחת אפרטהייד, ועבד עם מיטב המוזיקאים השחורים שם. עם האנרגיה הקולחת והמומחיות של הגיטריסט ריי פירי והלהקה הווקאלית Ladysmith Black Mambazo, יצר סיימון  אלבום על חיים בנתק ועל גאולה שהתעלה מעל מוזיקת העולם והפך לפסקול של העולם כולו.
האלבום שהוקלט בין השנים 1985–1986הציג  סגנונות מעורבים, בהן פופ, רוק, א-קפלה, זידקו, איסיקתמיה ומבקנגה. הוא נחשב לאלבומו המוצלח ביותר של סיימון: לפי הערכות נמכרו 16 מיליון עותקים שלו.

 

פול סיימון גרייסלנד (Paul Simon – That Was Your Mother (from The Concert in Hyde Park

share

0 אהבו את זה

share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן