קליפורד בראון Finest Hour

קליפורד בראון Finest Hour

"בראוני" (כינויו) היה גאון אמיתי. למרות שהוא נפטר צעיר מאוד (26) , הוא היה אחד מאבותיו של ה- BOP

4.5/5

את המשחק "מה היה אילו" ההיסטורי ניתן לשחק גם במוזיקה. מה היה, למשל, אילו קליפורד בראון החליט להישאר לילה נוסף בפילדלפיה ביוני 1956 במקום לקחת טרמפ לשיקגו? אילו היה נשאר, הוא לא היה מעורב בתאונת הדרכים שגבתה את חייו בגיל 26 בשנת 1950. תארו לעצמכם מה היינו מקבלים מהגאון הזה בשנים הבאות. מקשיבים ל – קליפורד בראון Finest Hour ומבינים.
כבר בגיל צעיר מאוד נחשב בראון לצד מיילס דייוויס לאחד המחצצרים הגדולים בדורו.
האוסף זה כולל קטעים משנתיים לפני התאונה שלו, והוא מציג היטב את סגנונו החם. אף על פי שבראון עדיין צעיר, הוא הפך למאסטר בבופ קשיח מהיר וגם בבלדות איטיות ועדינות. הרשימה כוללת קטעים מקוריים כ"Joy Spri" ו- "Daahound" ועוד סטנדרטים כמו "Cherokee". הנגנים שניגנו איתו – ליגת על ביניהם סוני רולינס ומקס רואץ'.
"בראוני" (כינויו) היה גאון אמיתי. למרות שהוא נפטר צעיר מאוד ,הוא היה אחד מאבותיו של ה- BOP הקשה. הוא יכול היה לנגן את מנגינת הביבופ המהירה בקלות יתרה כפי שהיה מיומן בנגינת בלדות.
11 הרצועות בתקליטור משתרעות על השנים 1954-56, ומספקות מדגם מעולה של הקריירה של החצוצרן.
קליפורד בראון הוא שילוב של בטכניקה, טווח וסגנון שאפיינו את ענקי תקופתו, כולל מיילס דייוויס (על פי הודאתו שלו). ההוכחה ליכולותיו הטכניות ניכרת במיוחד בI Get a Kick Out of You" וב"Cherokee",. ראוי לציין גם את הרולד לנד בסקסופון הטנור, ומספק השלמה מצוית לחצוצרה של בראון בשבעה קטעים.
ישנה גרסה קולית של "Yesterdays" בהשתתפות הלן מריל וכן גרסה אינסטרומנטלית של "Stardust". בשני המקרים קליפורד בראון מציג יפה את סגנון הבלדה שלו.
למי שלא מעדיף אוספים – אלא מחפש את האלבומים המקוריים והשלמים, זה אחד מתקליטואי האוסף הטובים בסדרת Finest Hour, והמבחר יצדיק את המקום שמגיע לאמן הגדול הזה באוסף הג'אז שלך.

קליפורד בראון האתר

שרה ווהן עם קליפורד בראון

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן