שחר אריאל - שחר אריאל האלבום

שחר אריאל

שחר אריאל

קמע
3.5/5

אל תגידו שלא מנסים להשוות. כשהאחים אריאל, בניו של מאיר אריאל התאחדו לצמד, האחריות על המותג "התפזרה" בין שניים. עכשיו זהו שחר אריאל לבד. המילים מופיעות בתוך ספרון העטיפה בכתב יד צפוף. צליל אקוסטי למהדרין פותח את "כבשה שחורה", זו שרוצים להוציא אותה מחוץ לעדר.  יחסו הרגיש ותחושתו הכואבת כלפיה.  הסינגר שר את הסיפור בלחנו של יובל סלע. צליל המפוחית ממקם עוד יותר את השיר באזורי הפולק האמריקניים של פעם. טקסט כל כך פשוט עד שהוא אינו מעניין. החיספוס הקולי של שחר יותר אטרקטיבי מהשיר.
האהובה בשיר השני מתמזגת עם תאורי טבע וניחוחות. "נוטפת בושם דובבת שפתי ישנים", נוקט הטרובדור בדברי מליצה כשהוא נעזר הפעם בכלי נשיפה, שמכבידים משהו על הביצוע.  "ילד מארגן משחק כדורגל"  הוא שיר רוק אפטמפו על ילד חריג. שחר אריאל הפך את הסיפור לדרמה סוערת שאינה מגעת. הסיפור מתפספס תחת עומס התזמור. בהמשך אני קצת מאבד אותו גם כשהוא מתאר מורכבות היחסים ב"תמיד אתה איתי",  שיר הנוגע ליחסים עם אבא מאיר  הנרטיב מגיע, ועם זאת הייתי מעדיף את השיר הזה בגוון יותר אקוסטי. ב"הכי טובים אנחנו" ישנה התבהרות מוסיקלית יפה במנגינה ובקצב, אבל הטקסט שעוסק בריבים ("למה ריבים חברים הכי טובים?") – פשטני. שחר ממשיך לשיר על יחסים ב"יש משניים" – על השלם הנוצר משניים. כאן העיבוד העשיר של פטריק סבג מעניק לשיר ערך מוסף, אבל הטון האחיד והחזרה על המילה "דגש" הופכת את השיר למעט משעמם.
חזק יותר, אותנטי יותר הוא וידוי הכשלים בחייו של מי ששוקע בבוץ הטובעני בשיר  "דקה" – "על כל דקה של שקט אמיתי/ מתחבא, מצטדק, מתעסק בשולי/ על כל דקה של שקט אמיתי/ מתבייש משקר לעצמי מתנצל שאני אני". זהו פולק רוק שמזכיר אמנים בשיעור קומה של טום וייטס. החשיפה הטראומטית ב"הנה נדלק לי" – על התרסקות נפשית טוטאלית, שמובילה לבקשה לעזר שכנגד "לצאת מהשיר הזה טוב" – היא זרם תודעה שמצליח איכשהו להפוך לשיר בזכות המוסיקה הסימטרית של אוראל בן חיים. "עלייך ועלי" הוא שיר שפוי יותר, בעל קווי מתאר פולקיים עדינים -רגישים. עוד היבט על היחסים בינו ובינה – דרך המחשבות שזורמות אצלו.
ביעלה אבי לדודי" בסיום שחר אריאל פוצח בדיבור בלשון מקראית, נוגע בדימיונו ובתחושתו באביו החובר לעולמו של אלוהים, לומד תורה בהיכלו. השתוקקותו של הדובר היא להגיע למצב דומה ("הלוואי וכמוהו גם אני אזכה") בעסקת חבילה, הכוללת סליחה על חטאיו וקבלת תפילתו. פטריק סבג דאג לעיבוד והפקה עשירים כרקע לנרטיב, אשר מנסים להסתיר העדר מלודיה מפיחת רוח חיים.
להימנע מהשוואות: אביו מאיר היה סינגר-סונגריטר שכתב שירים חכמים ומתוחכמים, והחכים לעטרם במוסיקה אינטגרטיבית. אצל הבן זה בינתיים בעיקר החשיפה האותנטית  שזוכה למעטפת מוסיקלית מצילת חיים.

יעלה אבי לדודי

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

שיתוף ב facebook
share

0 אהבו את זה

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

תגובה אחת

  1. אלבום איכותי. מרגש ונעים. ראוי ליותר מ 3.5 כוכבים. הבריטים שאצלך קיבלו מידי 4 כוכבים- פחות טובים מאלבום זה (ויש גם אנגלים משובחים).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות

דילוג לתוכן