הילד המתבגר שעוזב את הבית גורם לאב לרצות לגונן עליו. כשהוא גדל והוא יכול סוף סוף להנות ממנו, מאותת הילד לשחרר את החבל. המהלך ספוג בתחושת הפסד רגשי – מצב שהילד כבר לא "שלי". ההתנתקות לא פשוטה. המתבגר משדר מסרים מנוגדים. מצד אחד "רדו לי מהווריד". מצד שני – תשמור עלי מרע. רבים נשענים על ההורים כמקור בטחון רגשי וכלכלי ונוטים לפנות אליהם ברגע מצוקה.
המסרים הכפולים משני הצדדים יוצרים חוסר ביטחון אצל ההורה החרד לבן או לבת: "בחלום אתה שוקע גם אני הייתי פעם שם/ אני אתך אתה יודע/ חלומות נמסים מהחום כשהשמש קרובה" וגם רצון להחזיר לקן החם – "בוא אלי אקח אותך הביתה".
שלומי ברכה , סמל הנעורים וההערצה של פעם, החליף תפקידים: הוא נמצא על המסלול האבהי משקיף על בנו מנקודת הזמן ההיא והעכשווית. "גם אני הייתי פעם שם"
ברכה מספר את הסיפור שלו ברגישות, בטון מדוכדך משהו, מנגינה פשוטה ויפה , קצב מידטמפו, שמניע את הנרטיב בבהירות, בשירת רגש מאופקת (לא מתאמץ להיות "זמר") אך מאוד מתכוונת. זה אינו רוק בועט, לא אינדי, אלא פופ מרוכך מעוטר באלמנטים רוקיים ואלקטרוניים, שממקם את ברכה על נתיב אמצע דרך נוגה לייט, שמעיד על התבגרותו של הרוקר המשדר תחושת דאגנ מול סיטואציה משפחתית מלחיצה באמינות גבוהה.
שלומי ברכה ילד טוב בימוי וצילום: יאיר אלדר
כשאתה קם שוטף עיניים/ אתה עובר בין העולמות/ מבט שקוף פותח דלת/ נעלם ויוצא העולם מחכה רק תעוף
אנשים עוצמים עיניים/ מביטים אל תוך מראה שקופה/ בשבילך השמים/ משתקפים אל האור בפנייך אתה בשלך
ילד טוב רע לך הלילה/ אל תחשוב זה לא עובר/ בוא אלי אקח אותך הביתה/ פתח ת'לב זה עוזר כשלך אין עניין לדבר
בחלום אתה שוקע גם אני הייתי פעם שם/ אני אתך אתה יודע/ חלומות נמסים מהחום כשהשמש קרובה
ילד טוב רע לך הלילה/ אל תחשוש זה לא עוזר/ בוא אלי אקח אותך הביתה/ פתח ת'לב זה עוזר כשלך אין עניין לדבר