מרץ ב13, 2006

MIS BOLEROS FAVORITOS

תקשיבו איך לואיס שר את ה"היסטריה דה אן אמור". כמה רגש. ואחרי זה בא "סומוס נוביוס", ואתה נמרח. חוליו היה פעם מלך הפופ הלטיני. מיגואל ירש אותו בגדול. ליבו הלטיני המזמר ייצר 34 תקליטי פלטינה. לא פחות. אם אין לכם

צלילים לטיניים

מי שערך את האוסף הזה מבין במוסיקה לטינית, כלומר במוסיקה אפרו לטינית אותנטית, זו הטמפרמנטית שנוגעת בשורשים האמיתיים של הז’אנר. מתוך ה-11 קטעים הקפיצו אותי "בוס טרז ביין" של "קוורטט טרז ביין", חלילו האקזוטי של הרבי מאן בקטע "טודוס לוקוס"

MAMBO SINUENDO

הגיטריסט והמפיק האמריקאי ריי קודר ממשיך להתחקות אחרי שורשי המוסיקה הקובנית הפופולרית, ובהמשך לפרוייקט ה"בואנה ויסטה" הוא חבר לגיטריסט הקובני האגדי מנואל גלבן, בנסיון לשחזר את השידוך שעלה יפה בין הממבו לפופ בין שנות החמישים לשישים, שבין מוביליו הבולטים באותם

תרועה גדולה – הפתיחות הגדולות של המוסיקה הקלאסית

זה אוסף פופוליסטי לאוזן מתפנקת ותאבת להיטי קלסיקה. הביצועים משובחים. דוגמאות: קלאודיו אבאדו מנצח על הפילהרמונית של ברלין ב"כוחו של גורל" לורדי. גם על "הספר מסיביליה" עם הסימפונית של לונדון. ליאונרד ברנשטיין על "אגמונט" לבטהובן עם הפילהרמונית מוילנה, קרלוס קלייבר

Ca Ira

מעריצי פינק פלוייד – אתם יושבים חזק? זה הולך ליפול עליכם כמים צוננים.  מי שציפה אחרי הופעת האיחוד שלהם ב    live  – 8 לקבל אלבום חדש של  "פינק פלוייד", יופתע מ-112 דקות של אופרה על המהפכה הצרפתית, ששיחרר רוג’ר ווטרס (בדיסק

Carmine Meo

היא הייתה בת 24, כשהקליטה האלבום הזה. הטבע חנן אותה בסופרן אדיר, אלא שבמקום לעלות על במות  האופרה הרגילות, הפכו את שאפלן לכוכבת פופ. איך?  תופרים עיבודי פופ לביצועים אופראיים. שאפלן שרה בלאטינית ובאיטלקית של המאה ה-14. ומטפסת אל פסגות

קולות מן השמיים – אוסף המקהלות המושלם

מצעד פזמוני המקהלות, דה בסט אופ דה בסט, 30 קטעים, כל הגדולים והקלאסיים שבקלאסיים. זה בפירוש לא משהו אחר, אלא הדבר האמיתי. מבחר המלחינים (מוצארט, בטהובן, באך, פורה, ורדי, ווגנר, ברהמס, הנדל, ברליוז, רוסיני) מטופלים על ידי המקהלות והתזמורות הכי

הפלא של מוצארט

לא מדובר רק בפשרה לטובת הקלאסי קל אלא מוצארט בארבע שעות, מבחר גדול של יצירותיו מתוך הקטלוגים של "דוייטשה גרמופון", "פיליפס" ו"דקה" בביצועים מובחרים, תזמורות, מנצחים, כנרים פסנתרנים (כמיצוקו אושידה). 2 הדיסקים הראשונים כוללים המוסיקה הסימפונית, הקונצ’רטי והמוסיקה הקאמרית. הדיסק

לומינסה

זה יקח אתכם למחוזות תחושה שעוד לא הייתם בהם. קולות ילדים במקהלה מופלאה מלונדון ששרים בהשראת יצירות קלאסיות (סינט סאנס, דיביסי, הנדל)  וקטעים מקוריים של המנצח והמעבד רוברט פריזמן. חשתי תחושת עצבות, גם מגע שמיימי שקשה לתאר. פריזמן לוקח את

סנטימנטו

בוצ’לי הוציא באקט מסחרי צפוי אלבום לקראת קריסמס. והפעם הלך אצל לורין מאזל שעיבד לו את "הקונצ’רטו ארנחואז" של רודריגו, את ה"מאטינטה" של לאונקאבלו, את "ברקרולה" של אופנבאך, "שיר אהבה" של ליסט. גם כינורו של מאזל מעורב במסכת הרומנטית, ובסך

שירים של אהבה

הטנור האדיר הופך כל שיר שחוק, יהיה זה  "או סולו מיו", "ספניש אייס", "אל קונדור פאסה" "מעבר לקשת" למיני אופרה טעונת אמוציות. 14 השירים נאספו משני אלבומים: שירים לטיניים ו"BE MY LOVE", שדומינגו שר בשיא הרגש. מבחינתו, פרנסיס לאיי ברט

המובחרים של שלושת הטנורים

22 אריות ושירים הכי מפורסמים מושרים בביצועי ראווה ע"י  לוציאנו פאבארוטי, פלסידו דומינגו וחוזה קארראס. הקהל מריע בהתלהבות כבר מהסולו הראשון. איזו הצגת ראווה של קולות. תמיד ימצאו תירוצים למפגשים האלה. במקרה הזה – אליפויות העולם בכדורגל ברומא 1990, גם לוס אנג'לס 1994 וגם

רפסודיה ברזילאית

ברנבויים משתעמם או מתמסחר? הוא לקח המוסיקה הברזילית אל גבול השמאלץ. לדבר הקלות הזו, חברו יוצרים ונגנים כמילטון נסימנטו בשירה, קיירו בפטיסטה בהקשה ובבו סילבטי שעל העיבודים. "איזי ליסנינג" שנפתח ב"טיקו טיקו" ממשיך ב"טרווסיה" ואחרי זה "קורקובדו" סולו, שברנבויים מפקיעו

מוסיקה למסע נאסא, אודיסאת מאדים 2001

זו ללא ספק היצירה היותר אמביציוזית שהמלחין והמעבד היווני הוציא עד היום. נושא המסע למאדים הוביל את ונגליס לתזמורים מלודרמטיים עד בומבסטיים עם תזמורת ומקהלה, הלמות תופים ושתי זמרות סופרן, ג’סי נורמן וקתלין באטל. ונגליס פוזל להולסט, למאהלר. הוא מצטט

שירת המלאכים – מיטב הקלאסיקה השמיימית

נמאס ממטפורות שחוקות כ"שירת מלאכים", "מוסיקה שמיימית" וכל זה, אבל האוסף נוגע במשהו שלא יתואר במילים. המוסיקה שאסף מרקו מילוביץ’ ממלאת את החדר בצלילי הנצח. זו שזירה של קטעים קצרים ואתנחתות המשקפים את הז’אנרים המרכזיים במוסיקה הדתית. אורטוריות, פסיונים, קנטטות

Balance

מעט מאוד נגני גיטרה קלאסית יכולים לסחוב אותך על פני דיסק שלם בפריטת סולו. סנטברגר, יליד בודפסט, שמנגן ומקליט בברלין, הוא מהנבחרת הזו. סודו? שילוב של אימפרוביזציה יפהפיה, נגינה מעודנת ובעיקר יכולת להעביר תחושה. ועוד דבר: השליטה בכמה סגנונות: ג’אז

POR AMOR

בשורה ראשונה: דומינגו נפרד מקררה ומפברוטי. לא עוד אחד מ"שלושת הטנורים", והוא יכול מתברר גם לבד, כשמדובר בפופאופרה. בשורה שניה: בנוסחת הלטינו מעורב בספרדי עם כל השמאלץ הנוטף, 16 הסרנדות של המלחין המקסיקני אוגוסטין לארה תפורות עליו טיפ טופ. איך

דה בסט אופ פליי באך

האוסף יצא ליום הולדתו השבעים וגם לרגל 45 שנה על הבמה. מקבלים בין השאר "פרלוד מס. 1 בדו מז’ור", "אייר", הקונצ’רטו האיטלקי, טוקטה ופוגה, פסטורלה בדו מינור, פוגה מס.5, ה"גבוט". באך של לוסיה עדיין אטרקציה, מוגש ברוטב סווינג, קליל, מלודי,

ON THE ROCKS

מה שנערות "סקאלה", בלגיות בנות שש עשרה, עשו לנירוונה, לרדיוהד, לפוליס, לדפש מוד, לגרבייג’ אינה שערורייה. מד אחים סטיג’ן וסטיבן קושני עיבדו רוק לקלאסי, הקליטו את הבנות חי בליווי פסנתר, וזה יוצא נקי וטהור ושמיימי. מישהו מהאחים אמר: "בסופו של

אוסף

"לה קומפרסיטה" ו-JEALOUSY הפותחים, הטנגואים הכי מפורסמים בכול הזמנים מנוגנים נפלא ע"י "סטנלי בלק והאורקסטרה" ההקלטות מ-1959, ובזכות הרימסטרינג, הן נשמעות פריחות, צלולות ורעננות. בהמשך יבואו עוד 21 קלסיקות של טנגו עם הרבה צלילי בנדוניאון משכרים. EL CHOCLO זה כבר

סדרת המאסטרס

נדמה שההיסטוריה מתייחסת אליו כאל זמר של להיט אחד. להיילי, סמל הרוק הישן, יש כאן אוסף מלהיב של רוקונרולים עם "הקומטס". כל שלושת הראשונים, "רוק מסביב לשעון", "להתראות בהמשך, תנין" ו"שייק רטל אנד רול" הם בית ספר לרוקנרול. ובהמשך BLUE

מסיבות סנטימנטליות

טכנולוגיית הרי-מסטרינג מאפשרת לקבל את נט קינג קול מ"תור הזהב" שלו בין השנים 1943 ל-1951. בלתי נשכח? אכן. הקול הקטיפתי, הסווינג המיוחד. הקלות הנסבלת  לשיר כל שורה, תהיה הכי פשטנית בכוונה גדולה. וקול שר בקלות כזו, שזה נשמע כל כך

"רקדי איתי"

הדריפטרס האורגינאליים היו להקת ריתם נ’ בלוז בסגנון שירת הדו-וופ בראשות קלייד מקפאטר. לא להאמין, אבל לדריפטרס היו 4 זמרים ראשיים שונים בין השנים 1959-64. כשההרכב המקורי התפרק, קם תחתיו הרכב אחר עם בן. אי. קינג. מאוחר יותר גם קינג

Love Songs

קול צרוד אמוציונאלי זועק את כאבי האהבה. זה הזמר שמשכנע אותך שזה בעצמותיו. אוטיס,  אחד הכוחות הגדולים של ה-Soul, אמן ענק ומשפיע (בטוח שהוא השפיע על זמר כמו ג’ו קוקר), מת בגיל 26 בתאונת מטוס  בעיצומה של קריירה, שנשענה על

ONLY THS LONLEY

הלבבות הבודדים והשבורים מהסיקסטיז מוזמנים למסיבת סלואו 2005 , להתרפק, להעלות זכרונות. כמה יפים היו הלילות ההם. כול שיר נושא מזכרת. לשמוע את ג’וני טילוסטון ב"פואטרי אופ מושן" ללא שריטות של הויניל הישן זה כמו לנסוע אחורה בזמן. פרנקי ליין

הלהיטים הגדולים של שנות השישים

המושג "רוק" הוא שם ג’נרי כמעט לכול סגנון קצבי, כבד, מתקדם, פסיכודלי, הבי מטאל,  אבל רוקנ’רול זה קודם כול סוף החמישים והשישים, כאשר התהווה  ההיתוך בין ריתם נ’ בלוז וקאונטרי והתחבר עם האנרגיות של מרד הנעורים של דור הצעירים שלאחר

MAGIC MOMENTS – נוסטלגיה קסומה

לא לזלזל בנוסטלגיה. כששומעים שירים ישנים – זה עובד. תלוי בן כמה המתגעגע: מי שהיה בן 17 כשפרי קומו הגיע למקום הראשון בבריטניה עם "מג’יק מומנטס" הוא הים כבן 64. מי שהיה בן 16 כשפטיולה קלארק הגיעה למקום ה-2 עם

הדור שלי, MY GENERATION – מיטב הלהקות הבריטיות של הסיקסטיז

הדור של מי? חיידק הנוסטלגיה תוקף גם את מי שלא חוו סיקסטיז בזמן אמת. בדף הפרומו כתוב שלהיטים כ"דונט לט מי בי מיסאנדרסטוד" של האנימלס, "יו רילי גוט מי " של הקינקס מעוררים געגועים למסיבות שישי כשהיו מכוונים את המחט

ENCORE AFTERMATH

הוא ממשיך להיות הדר’ ג’קיל ומיסטר הייד של הראפ. היכולת שלו לעשות פרודיה מסיטואציות היא שעשתה אותו ליגה בפני עצמה. צוחק, בלי שום טיפה של רחמים על מייקל ג`קסון, ג`סיקה סימפסון, הילארי דאף. מצד אחר הוא יכסח את ג’ורג’ דבליו

מוסיקה לסרטים,1980-2001 , המובחרים

ניימן הוא מלחין קלאסי-מודרניסט, שקולנוע הוא רק אחד התחומים ביצירתו הפוריה. האוסף מרכז 39 קטעים ב-2 דיסקים, כולל קטעים שלא ראו דיסק מעולם. הכי מוכר: EMORIAL, מ"הטבח, הגנב ואשת המאהב" המוכער מסיכום חדשות העולם בערוץ השני.  חוץ מזה נכללים כאן

דילוג לתוכן