סופה

עמיר בניון

סופה מילים ולחן: עמיר בניון עיבוד והפקה מוסיקלית: אודי תורג'מן ליאור שושן
4/5

קולו הגבוה של עמיר בניון דוהר על קצב שמוליך מסערת הים אל סערת הלב. השיר מתחיל בסופה בלב ים. האוניה=לב. בניון עושה שימוש במטפורה "הלב בטלטלה גדולה/ המים חודרים אליה"… הקשבתי עוד פעם לשיר. למה התכוון המשורר ב"אליה". המורה ללשון היה מסמן באדום. לאן חודרים המים? לספינה? ללב? נו טוב, הבית האחרון מגלה שמדובר ב"אוניה", אבל זה אינו פותר את עמיר מהשגיאה התחבירית הזו.
בשיר, האישה היא חוף מבטחים רוחני. איתה הוא מצליח להיות עצמו, לא להיהרג כל פעם מחדש. הגם שאת החלום להיות איתה במקום אחר – לא יגשים. היא זו, שמאפשרת לו לדעת לאהוב את עצמו, להגשים את עצמיותו.
המוסיקה: פופ אלקטרוני במקצב דאנס ישיר. הפלגה מהירה. אפשר לרקוד גם בטנגו מהיר. עמיר בניון משכנע, כמו תמיד, שהוא מתכוון בקול הנשמה הגבוה שלו לדברים שהוא שר, אבל התחושה היא שהעיבוד וההפקה המוסיקלית שיטחו את השיר, הכניסו אותו בקלות לרחבת הריקודים. הוא לא הכי מתאים לי לשם.

סופה בלב ים
הלב בטלטלה גדולה
המים חודרים אליה
היא טובעת לאט
כולם קופצים בבהלה

איתך אני יודע איך לאהוב אותי
אפילו שאני אני
איתך אני פשוט זוכר תמיד
להיות כמו שאני

איתך אני יודע
איך לא להרוג אותי
כל פעם מחדש
הלכתי דרך ארוכה
שמעתי ים של סיפורים
אין שום דבר חדש

סופה בלב ים
האוניה טבעה מזמן
איתה גם החלום
להפליג איתך מכאן
אבל איתך אני יודע איך לאהוב אותי
אפילו שאני אני
איתך אני פשוט זוכר תמיד
להיות כמו שאני

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

6 תגובות

  1. אני מסכים עם 1. קול ענק כמו של עמיר בניון צריך תמיכה עיבודית תואמת ולא משהו ארכאי וסתמי כזה. בכלל, מה צריך את הלייב הזה אם הרעיון העיבודי הוא דפש-מודי?
    החלטת אלקטרוני-לך עד הסוף, הרי תופי הלייב הללו עם הכיוון הנמוך והמאונפף שלהם ממש מחבלים ברעיון.

  2. עמיר גאון! גאון עמיר! עמיר גאון! גאון עמיר! נו באמת?! יותר ממחצית שיריו הם קלישאה מתמשכת!

  3. כמה סגידה יש סביב האומן הבינוני הזה! 90 אחוז מהיצירה שלו היא גימיק אחד גדול!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות