More To Come

יונתן וולצ'וק

קול יו Kol Yo
5/5

יונתן וולצ'וק: טרומבון. אהרון גולדברג: פסנתר. ברק מור: בס. עלי ג'קסון: תופים אורחים: סלייד המפטון – טרומבון, אנטוניו הרט – סקסופון אלט.

אני לא מת על טרומבון ככלי סולו. מעדיף חצוצרה מהמשפחה הזו. לשניהם וויבראטו חזק. אבל אם כבר – אז הויבראטו של החצוצרה. לטרומבון יש מה שנקרא "גלישים" (Glissandi) שבמתכונת המסורתית של הג'אז (נו-אורלינס, להקות הצעידה) נשמעו ארוכים וגרוטסקיים. אבל הטרומבוניסטים של היום כבר מנגנים הרבה יותר עדין, כמעט כמו בחצוצרה, גמיש, מגוון, גם מסוגנן.

את יונתן ווולצ'וק, בן 25 כיום, יצא לי לשמוע לא אחת, פעם עם סקסופוניסט הטנור Joel Frahm בקונצרט בישראל. פעם בפסגת הטרומבוניסטים במגדל דוד במסגרת בפסטיבל הג'אז בירושלים עם סלייד המפטון ואבי לייבוביץ'. גם ולצ'וק משתייך לקבוצה לא קטנה של מוסיקאי ונגני ג'אז, רבים מהם בוגרי בית הספר לאומנויות תלמה ילין שיצאו לארה"ב ללמוד ולחפש קריירה. וולצ'וק למד בניו סקול יוניברסיטי בניו-יורק, ניגן עם הרכבים כמו האול סטארס של דיזי גילספי גם עם האול סטארס של סלייד המפטון, עם הביג בנד של ג'ימי הית' והגיע עד התוכנית של קונאן או'בראיין כשהצטרף להרכב "ברנד ניו הביז".
ועכשיו זה כבר אלבום בכורה עם נגנים אורחים מאוד מכובדים – סלייד המפטון בטרומבון קטעים 2 ו-9), אנטוניו הרט בסקסופון אלט (קטעים 4 ו-6) הדיסק נפתח בקטע מקורי – כשם האלבום, אלתור מפתיע על הפתיחה שהו הוא "מצהיר הצהרות" מאוד ברורות. אחר כך Con Alma של דיזי גילספי. וולצ'וק – גם בהמשך מתגלה כסוליסט טרומבון יוצא מהכלל, מנגן Very Tight, במהלכי אלתור יפהפיים, בגוון חם, בליטוש שמקבלים מענקים.
אבל וולצ'וק גם בחר לעצמו נגנים כדי שהעסק ישמע ג'אז ממדרגה ראשונה. אהרון גולדברג בפסנתר – הוא נגן שקולח באלתור וירטואוזי מלא המצאות ועלי ג'קסון בתופים הוא המינון המדויק.
איזה גילספי יפה מקבלים כאן. בהמשך –הסטנדרט הכי מפורסם בהסטוריה של הג'אז Round Midnight של מונק, אבל בעיבוד קצת אחרת. סטנדרט – אבל בגרסה מאוד לא סטנדרטית. וצליל הטרומבון – גם כאן בהחלט משנה את התפיסה שלי לגבי טרומבון ככלי סולו. אחרי האווירה הלילית, יוצאים לרחוב שטוף שמש בקטע מקורי – A moment Of Sunshine בקצב לטיני. וגם כאן ניכר המאמץ של וולצ'וק להפיק מהטרומבון כמה שיותר, ואז נכנס סקסופונו של אנטוניו הרט כדי להעניק לקטע צבע אחר. הדואט עם הרט וזה נשמע מהות הג'אז המענג.

ב – Shadows השמש שוקעת והטרומבון נכנס למוד שמחלחל. אנטוניו הרט חוזר לקטע ג'אזי The Fire Dance באינטראקציה יפהפיה עם וולצ'וק. הרט משתלב נפלא, לוקח את הסאשן לפסגות ג'אזיות, הפסנתר של גולדברג תנגן בהרמוניות נהדרת, הטרומבון של וולצ'וק מעניק מוד פחות אוורירי ויותר אווירתי. דיסק ג'אז של נגן ישראלי שמצטרף לדיסקי הג'אז של נגנים ישראלים שנמצאים בליגת העל הבינלאומית.

גלריית תמונות

שיתוף הפוסט

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הכתבות המומלצות

המשך קריאה לפי סגנונות